29 ianuarie 2009

Bucuresti, 1964


Tot alergind dintr-un blog in altul, am gasit astazi micuta comoara descoperita de Alex Galmeanu, care m-au facut sa ma intorc in timp cu 45 de ani, cu mult inainte de a aparea si eu pe lume. Alex a postat azi pe blog o serie de fotografii ale unui cetatean american in Bucurestiul anului 1964. Si cum mie imi place tot ce tine de trecutul acestui oras, si sunt un mare consumator de imagini cu Bucurestiul vechi, fie el interbelic sau comunist, le-am apreciat foarte mult. Comentariile extrem de pertinente ale lui Alex fac aceste documente istorice extrem de interesante. Vedem un Bucuresti de acum aproape jumatate de secol, cu strazi largi si fara masini, cu troleibuzul 84 din alte vremuri, cu tramvai pe Magheru, cu oameni eleganti, relaxati, si cu bun-simt, un oras frumos, curat, aerisit si modern, un oras care inca nu il cunostea pe Ceausescu. Ce mi-ar fi placut sa traiesc acum intr-un Bucuresti ca cel de atunci... orasul nostru chiar a fost cindva frumos, si nu doar in anii interbelici ci si dupa.

Si daca mie mi-a placut, va invit si pe voi la o scurta calatorie in timp prin Bucurestiul de altadata, aruncind un ochi pe postul lui Alex: http://blog.alexgalmeanu.com/?p=1350.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Excelente fotografiile! Ce frumoasa era universitatea, ce verde era, itnr-adevar, iarba, ce eleganti erau oamenii... Ce mohorat e totul acum...

Boby spunea...

Totul era altfel si era mult mai bine. Comunismul inca nu era atit de feroce, nici capitalismul salbatic ingropat de criza actuala nu exista pe malul Dimbovitei.
Erau doar oameni faini si autobuze, troleibuze si tramvaie...
nu haosul mohorit de acum, asa e...

Anonim spunea...

Si eu sunt pasionat de subiect si am cateva zeci de fotografii din astea plus cateva linkuri foarte utile. Daca te intereseaza vorbim si ti le dau si tie.

Boby spunea...

Pai... ma pasioneaza...
Vorbim.. la o bere :)