31 ianuarie 2009

Amestec de Bucuresti. Ploaie, imagini si concerte.

A mai trecut o luna, se termina ianuarie. De fapt eu sper sa se termine noiembrie asta care a pus stapinire pe noi de vreo 2 saptamini. Ploua mult, enervant de mult. Ploile de toamna, si acum si de iarna, mi se par atit de deprimante si de consumatoare de pofta de viata. Sunt lacrimi de tristete ale cerului, jelind parca disparitia cuiva drag. M-am saturat de ploile de toamna/iarna. Vreau, daca tot ploua, sa fie o ploaie de primavara, proaspata, curata, cu stropi grabiti si miros de flori. Sau o furtuna de vara, care sa spele tot ce e rau, sa calmeze arsita asfaltului din orasul gri (sau poate totusi, a nisipului din vama...) si sa te faca sa dansezi descult, pe nisipul ud, in fata valurilor si a pescarusilor.
Pina atunci, ramin incuiat in orasul gri, cu vreme de noiembrie, ucigatoare de vise si aducatoare de depresii. Si imi doresc sa fi fost in orasul de acum 45 de ani, cu oameni care nu se grabesc apocaliptic spre nicaieri, cu un trafic de placere si curat, mai ales curat.

Si tot din Bucuresti, am gasit ieri un blog cu o colectie impresionanta de fotografii, vederi si imagini de arhiva din Bucuresti, atit din perioada comunista, cit si cea interbelica, dar si de sfirsit de secol XIX. Nu am prea multe de spus, decit ca orasul gri a fost foarte frumos cindva si noi, oamenii, il stricam, il murdarim, il distrugem, il poluam, ii omorim identitatea si il transformam intr-un amalgam de cladiri gri, inalte si urite. Iar pina vom ajunge sa avem autostrazi suspendate si nu cel mai mare cirnat din lume, pina vom avea un trafic civilizat si nu cei mai multi Mosi Craciuni din lume, pina atunci va recomand sa redescoperiti Bucurestiul de altadata si aici, in Orasul lui Bucur.
Si daca tot veni vorba de orasul gri, am descoperit ieri norc.ro, primul site care aduce Bucurestiul la nivel de street view. Desi cindva nene Cata zicea ca a vazut prin Bucuresti o masina cu un dispozitiv pe ea care pare a face un street view si care avea si un logo google, se pare ca cei de la eXtreme Soft Group au fost primii, reusind sa transforme in realitate un proiect la care au lucrat un an si jumatate. Si acum avem serviciul norc, primul serviciu de "street-level imaging" 100% românesc, permitind vizitatorilor sa realizeze plimbari virtuale prin Bucuresti, dar si alte orase din Europa centrala si de Est, utilizind acest sistem de navigare intre imagini panoramice realizate la nivel de strada. Norc.ro mi se pare o chestie foarte utila, unul din cele mai prietenoase feluri de a gasi o locatie, in special intr-un oras in care indicatoarele cu numele strazilor nu sunt chiar cum si unde ar trebui sa fie.
Inca o chestie misto - poti sa te plimbi pe deasupra Bucurestiului, mai clar decit din Google Earth, avind un "bird eye view", cu ajutorul lui Live Search Maps, care prezinta in 3D strazile cu denumirile lor si imobilele din Bucuresti. Imaginea se obtine centrind pe Bucuresti si apoi click dreapta si "Center Map here", apoi zoom pe zona dorita din Bucuresti si clic pe „Bird’s eye”.

Altfel, tot ieri am aflat ca pe site-ul oficial al Madonnei, a aparut un comunicat care zice ca, in continuarea turneului sau Sticky&Sweet, Madonna a inclus si opriri in Romania, Ungaria si Serbia, in 2009. O veste foarte buna, deja o multime de oameni din jurul meu au frematat de emotie ca vine Madonna. Showurile ei sunt fantastice, iar ea inca e faina, chiar daca a implinit 50 de ani. Pentru generatia Madonna si Michael Jackson se ofera posibilitatea inchiderii cercului, la 17 ani de la primul concert M.J. in Romania. Eu imi amintesc cind eram la cercul de informatica de la Casa Pionierilor si Soimilor Patriei, prin 1989, si la casetofoanele alea rusesti, Electronica 302, cu ajutorul carora incarcam sau salvam ceea ce faceam noi acolo pe casete audio, din cind in cind mai aparea cite o caseta audio cu Madonna si intotdeauna melodia "La Isla Bonita", mare hit pe atunci, imi va aduce aminte de cercul de informatica.
Si daca tot vorbeam de concerte, sa spun cite ceva si despre B'ESTFEST. Daca Iggy Pop a declinat participarea, dupa moartea chitaristului trupei, vestile bune pentru cei initiati continua. Cel mai nou nume confirmat pe agenda festivalului este Moby, care va cinta pe 2 iulie, continuind o lista ce cuprinde The Killers, Manowar, Motorhead sau Franz Ferdinand. Pentru cine nu stie, a treia editie B'EST FEST va avea loc intre 1 si 5 iulie, in complexul Romexpo. Iar pentru noutati, mai aruncati din cind in cind cite un ochi pe site-ul B'ESTFEST.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Si aici a plouat.. dar putin,frumos si cu soare :). Las' ca vine ea si primavara ;)

Boby spunea...

Eu as vrea sa vina iarna intii, si dupa aia primavara :)

Anonim spunea...

Pai nu a fost iarna?

Boby spunea...

Vreo 2 zile...

mina spunea...

Si de ce nu fugi un pic din orasul gri, departe de multimea grabita si incruntata, departe de ploaia nesfarsita?
Se pare ca da, oamenii ucid tot ce-a fost candva frumos si curat si.."singura noastra scapare e sa ne mutam la mare":) parca asa erau versurile, nu? La o mare salbatica si neitinata, asa cum era pe vremea cand am aflat eu ca oamenii care mergeau acolo ascultau muzici faine la un casetofon vechi si mancau eugenia:)

Boby spunea...

Pai... marea e departe, nu atit ca spatiu, cit ca timp...
Acum as vrea sa merg in vreun sat de munte, plin de zapada...

Anonim spunea...

:) Aici tocmai a dat o vanzoleala strasnica, o ninsoare cu fulgi mici dar nastrusnici, de se miscau in toate directiile. La inceput vreo 5 minute a fost ninsoare cu SOARE! : un soare de aproape apus. Foarte misto. Pe urma abi ate mai vedeai de norul de fulgi. S-a depus ceva asa de-o impresie in doar 5 minute.
Oricum la Londra ninsorile sunt ceva foarte rar. Asa ca pe mine ma incanta ca am prins totusi iarna e un calcai.

Anonim spunea...

Mai imi pare bine ca trebuie sa abuzez si sa revin:
NINGE cu nemiluita! Nemaivazut pentru Londr
de vreo 2-3 ore, cu mici pauze. E lumea innebunita pe strazi :)
Daca nu se topeste pana maine la 7-8 dimineata o sa fie un haos cu circulatia :) astia sunt de pe alta planeta . Am batut strazile ca un dement prin noapte e superb!!!

Boby spunea...

Imi pare bine pt tine ca ai prins o pagina de istorie scrisa sub ochii tai :D
Sper ca ai facut poze faine cu filmele matale alb-negru si astept mostre