6 februarie 2009

A iesit soarele...

Joi seara. O cina si o bere la "Caru cu Bere". Nu a fost doar o bere, au fost mult mai multe. Nenumarate. Si o tigaie picanta cu piept de pui si muschi de porc. Si un pic de pastrama de berbecut. Si iarasi bere. Pina la ora 1 noaptea. Si o gramada de povesti. Despre de toate. Cu oameni faini. Intr-un loc fain. Dar cind ajungi acasa la 1:30 si trebuie sa te trezesti in doar 6 ore, nu e o varianta cistigatoare.

Vineri dimineata. Dupa cele citeva snooze-uri de rigoare, fac cu greu ochi... De dupa casa vecina a aparut tiptil soarele si si-a intins razele in fereastra mea, m-a mingiiat calduros pe obraz, apoi m-a trezit. M-am uitat la el lenes, si i-am spus "Buna dimineata, Soare! Ce surpriza. De cind nu te-am mai vazut... E totul ok? Ma bucur sa te vad din nou". El ma saluta rusinos, si parca ii pare rau ca a lipsit atita de pe cerurile si din sufletele noastre. Cit de bine este sa te trezesti dimineata mingiat de razele soarelui.

Da, mai exista soare pe lumea asta ! Nu a plecat, nu a lasat pamintul intr-un sistem pseudo-solar in care sa graviteze in jurul altei stele. Nu, soarele exista inca si a zimbit azi cu toti dintii la bucuresteni, dupa cel putin 2 saptamini de cind i se anuntase disparitia oficiala. Soare, cer albastru si nici un nor. Prilej de folosit ochelarii de soare din dotare. Parca este o alta viata cu soarele sus pe cer, datator de lumina si de caldura. Intr-adevar, ma dor ochii de la atita lumina aparuta dintr-o data si e atit de bine cind e caldut. Nu imi dadusem seama pina anul asta cit sunt de meteosensibil, dar se pare ca vremea are o influenta foarte mare asupra mea. Acum ma bucur pentru inceputul asta timpuriu de primavara, ma bucur pentru soarele de pe cer, ma bucur pentru cele 15 grade de afara si injur faptul ca totusi e vineri si am plecat de la job mult dupa ce a apus soarele, si nu l-am vazut decit la o tigara, pe la prinz.

A iesit soarele in Bucuresti, sper ca a iesit si pe strada mea. Soarele de azi mi-a dat energie, m-am trezit decis sa traiesc, sa fac multe lucruri si sa incerc sa evadez din monotonia ce m-a cuprins in ultima vreme. Poate voi reusi sa ma desprind de vechile fantome ale trecutului si de amintirile dureroase si inca recente. Poate va fi primavara. Poate va fi o vreme de visat la malul marii. Sau poate e preludiul unei ultime ninsori. Dar pina una-alta e soare si natura incepe sa renasca. Ghioceii din curte au scos curajos capul din pamint, iar afara e plin de gargarite care stau la soare. Sa fie primavara ! Muzica, maestre ! Vivaldi...


3 comentarii:

Anonim spunea...

Fooaaarte frumos!! E clar că soarele are un efect benefic asupra ta.. asupra tuturor dealtfel. Iar Vivaldi.. îl ador! O zi superbă să ai!

Anonim spunea...

Uite si tu... asta e zi de stat la birou?
ma bag si eu ca musca :D
sa vina soarele sa ne prajeascaaaa :))

Boby spunea...

Vreau soare in fiecare week-end. in timpul saptaminii n-are decit sa fie frig...