27 februarie 2009

Casa Warsteiner

Germania 2002. Fac cunostinta cu berea Warsteiner - una dintre cele mai bune beri premium din Germania. Berea Warsteiner este facuta in padurea Arnsberger, linga orasul Warstein, si a apartinut familiei Cramer inca din 1753. Warsteiner este cea mai mare fabrica de bere detinuta de o persoana privata.
De ceva vreme, am vazut si prin hipermarketurile din Bucuresti aceasta bere si mi-am luat si eu, tinind minte cit de buna mi s-a parut atunci cind am baut-o in patria ei.
Aseara am fost la Casa Warsteiner, o berarie deschisa anul trecut in cartierul Militari, undeva pe Bulevardul Uverturii. La nr 132, mai precis. 2 statii cu autobuzul 178 de la Lujerului, pentru cazul in care nu aveti sofer (ca de mers cu masina chiar nu merita...)
Locul mi-a placut, chiar duceam dorul unei berarii adevarate in Bucuresti. Becker Brau de cind s-a mutat nu mai este ce era inainte, Carul cu Bere este restaurant si nu berarie, iar alte localuri din Bucuresti poarta cel mult numele de berarie, dar nu si-l si merita. Ma intreb cum ar fi daca cineva ar investi in cladirea Gambrinus de linga parcul Cismigiu si ar face acolo o berarie adevarata, ce vad ar avea si ce renume ar capata.
Pina atunci, trebuie sa recunosc ca singura berarie adevarata din Bucuresti nu se afla in centru ci undeva in Militari, dar este un loc care chiar merita vizitat. O recomandare buna din mai multe puncte de vedere. Dar si cu minusuri inerente si, din pacate, cam evidente.
Atmosfera este faina, de berarie, cu mese lungi si scaune sau banci din lemn. Un ecran mare pe care este proiectata muzica de MTV, gen Black Eyed Peas. Din fericire este suficient de incet sonorul, cit sa nu deranjeze. Locul e curat, berea e multa si senzatia este de un pic de Oktoberfest. Pe pereti sunt reclame la Warsteiner, inclusiv traditionalul "Save water, drink beer".
Berea este excelenta, in special cea nefiltrata. Preturile sunt maricele - o halba de 1 litru de bere normala este 14 RON, iar de bere nefiltrata - 17 RON. Halba de bere nefiltrata este de portelan si mi s-a parut excelenta pentru ca este tinuta la frigider, iar berea este foarte rece, asa cum trebuie. Halba de bere pilsner este de sticla, dar are o forma foarte prietenoasa (cea de 1 litru), care te imbie s-o golesti si sa mai iei una. In meniu mai exista si o bere la 1.66 litri, dar din pacate nu exista. Iar senzatia locului sunt cizmele de 2 litri, care arata intr-un anumit fel.
Orice berarie care se respecta iti ofera tot felul de specialitati nemtesti, care merg cu berea. Oferta de cirnati este incitanta, dar in mod ciudat, aseara nu mai existau de nici un fel. Micii, desi cam scumpi (5 RON) sunt mari si arata bine. Snitele, ficatei, pui shanghai si alte asemenea, sunt chiar ok. Specialitatea casei sunt tigaile - tigaia incinsa de pui (care nici ea nu exista aseara) sau tigaia Wagner (de vita). Altceva spectaculos sunt maslinele pane - o specialitate la care nu m-as fi gindit niciodata, dar care merg atit de bine la bere, una dupa alta, de parca ar fi alune.
Servirea nu a fost ireprosabila, chiar am citeva chestii de comentat, dar chelnerul s-a scuzat zicindu-mi ca este in prima sa zi de lucru. Iar nota de plata a fost gresita, in favoarea noastra. Lipseau citeva beri, lucru de care i-am atras atentia, si am primit un supliment de nota, pentru a reflecta versiunea corecta.
Una peste alta, adunind cele bune cu cele rele, avantajul atmosferei cu dezavantajul distantei, calitatea berii cu preturile cam mari pentru cartier, gustul bun al mincarii cu lipsa unei parti consistente din meniu, parerea mea este ca totusi se merita. Locul este placut, berea foarte buna, iar lipsurile sunt remediabile, beraria pare pe drumul cel bun. Duceti-va odata, daca aveti drum prin Militari sau daca vreti sa beri o bere nefiltrata fara sa va doara burta a doua zi. Nu o sa regretati !

7 comentarii:

Anonim spunea...

Si din cand in cand sunt si baietii de la Deko pe acolo.

Anonim spunea...

Foarte bine ca sunt preturi mari, mai ales ca este intr-un cartier marginas. In felul asta se mai "selecteaza" clientela.

Boby spunea...

corect, nenea Alex, altfel poate era o fauna mai pestrita...

Anonim spunea...

Interesantă asta: "save water, drink beer" :)) .Seară frumoasă!

Anonim spunea...

De ce spui ca sunt mari preturile? Din ce spui deduc ca ar fi 7 lei juma' de litru de bere. Din cate stiu, atat dai in El Comandante pe Silva bruna, nu?
O sustin pe thornofrose, foarte misto expresia. Nu stiu de ce am impresia ca te "jefuiesc" (din nou) si o pun status la messenger...asta cand ma satur de cel actual ("sunt barbat bine si mascul feroce!"). :))

Boby spunea...

e veche asta cu save water, drink more beer... eu am un tricou cu asa ceva luat acum 4 ani de la budapesta...

Anonim spunea...

astea sunt preturi de Germania, exact atat costa si in Germania berea in restaurante, numai ca ei au salariul cam de 10 ori mai mare....