10 februarie 2009

C&A in Romania

Octombrie 1998, Madrid. Prima iesire mai lunga din tara. Intr-o luna de zile, am apucat printre altele, sa ma invirt si prin zeci de magazine. Si asa am descoperit C&A. A fost doar un prim contact, dar mi-a placut.
Iunie 2002, Munchen. Prima iesire in Germania, alaturi de cei mai buni prieteni. Stiam de acasa ca aici voi gasi geci de piele misto si incomparabil mai ieftine decit la noi. Nimeresc un magazin mare de tot, plin cu haine. C&A. Ma invirt, ma uit, probez, pina la urma gasesc. Prima mea haina de piele, marca "Angelo Litrico". Foarte faina, din piele "napa". Doar 69 de EUR (vreo 2 milioane pe vremea aia, la noi nu gaseam ceva de calitatea aia sub 5 milioane decit de furat...). Mi-a placut foarte mult si am fost multa vreme foarte mindru de ea. Si mi-a placut foarte mult brandul C&A.
Mai 2006, Bucuresti. Descopar Miniprix Otopeni. Un loc in care, daca ai timp sa cauti, gasesti lucruri faine. Gasesc o promotie la blugi - reducere 50%. Si intr-un final gasesc 2 perechi care imi plac. 30 RON bucata. Ma gindesc ca de la 60 la 30 chiar e o afacere, si sunt marca Clockwise, unul din brandurile C&A. Cind ajung la casa, constat cu stupoare ca mi se cer 30 RON. Eu insist, arat, voiciferez. Sunt 2 perechi. Aflu ca reducerea se aplica pretului de 30 RON care era pe eticheta. Si asa, cu 30 RON mi-am luat 2 perechi de blugi C&A.
August 2008, Heidelberg. Fericit ca am ajuns iar intr-un C&A, dau iama in el. 6 tricouri si 3 camasi din colectia de vara. Total - 45 EUR. Calitate - super. Imi plac foarte mult hainele de la C&A, iar raportul calitate/pret, mai ales la promotii, este excelent. Constat ca nu pot sa trec nepasator pe linga un magazin C&A. E clar, am devenit fan. Oare de ce nu or veni si in Romania?
Februarie 2009, Bucuresti. Conform Business Magazin, retailerul olandez de imbracaminte C&A, care face parte din grupul Cofra, opereaza peste 1.000 de magazine si ruleaza afaceri de circa sase miliarde de euro, isi face intrarea pe piata romaneasca in luna aprilie, odata cu deschiderea primului magazin in Militari Shopping Center. Compania si-a planificat ca la sfirsitul lui 2009 sa numere cinci magazine pe piata locala - 2 in Bucuresti (Militari Shopping Center si Sun Plaza), Buzau, Galati si Oradea.
Firma C&A a fost creata de fratii Clemens si August Brenninkmeijer in 1861 in Olanda, face haine pentru toate virstele si ocaziile si este prezenta in Franta, Germania, Olanda, Belgia, Luxemburg Spania, Portugalia, Elveţia, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Rusia, Turcia, Slovenia, Argentina, Brazilia, Mexic si China. Cred ca era totusi si rindul Romaniei. Intrucit am constientizat ca sunt un fan C&A, si ca este unul din magazinele mele preferate, nu pot decit sa ma bucur.
Depinde cum vin cu preturile, daca fac tot ca si Zara, care la noi vinde totul de 3 ori mai scump decit afara, nu va fi mare brinza, ci doar o alta hotie/teapa. Sper ca totusi venirea lor in Romania sa continue linia pe care s-a mers peste tot - produse de calitate, preturi ok, diversitate. Fara pretentiile lui H&M, Zara sau Mark&Spencer si la preturile corecte. Nu pentru pitzipoance, cocalari, fitosi, trendinezi si altii pentru care brandul face haina si haina face omul.
Om trai si om vedea...

5 comentarii:

Anonim spunea...

Ce ai cu H&M, ha? Ca acu' ma supar...
Cred ca problema e in alta parte cu magazinele astea de sunt considerate la noi de fite. Pentru ca aia care aduc brandul respectiv stiu ca romanii cumpara ca prostii la orice preturi si oricand, fiindca nu exista neam de oameni fuduli si dobitoci mai mare decat al nostru. Iar aia care au ceva minte se duc in afara de doua ori pe an macar si isi fac plinul, nu se calca in picioare cu pitzi de la Zara atunci cand sunt "reduceri".

Anonim spunea...

H&M este la un nivel superior fata de C&A atat la preturi cat si calitativ. Nu inteleg la ce "pretentii" te referi.
Cat despre Marks & Spencer mi se pare ridicol. Materiale proaste calitativ, la preturi nesimtit de mari. Si inca un lucru pe care nu il inteleg: foarte greu am gasit ceva care sa mi se potriveasca. Toate marimile sunt mari. Nici macar "S" nu-mi vine. Oricum, nu mai cumpar de ani buni de la ei, observand cat de proaste calitativ sunt.
PS: mie imi place H&M, dar parca nu mi-ar place sa apara si la noi magazinele lor. Nu stiu de ce, dar sunt sigur ca ar fi o dezamagire... ca mai toate de pana acum... Think global, act local... stii nu?

Boby spunea...

Ok, ok, nu-mi sariti in cap. Pur si simplu mie nu imi place H&M. Nu am gasit niciodata nimic care sa ma dea pe spate, ca si calitate, design sau pret. E doar un alt magazin, si asa a ajuns pentru mine pe acelasi nivel cu Zara. Cu Zara din vest, nu cu Zara de la mall - mecca pitipoancelor.
@simona - asa e, romanul cumpara orice ca sa fie trendy, sau fudul, cum zici tu
@a - ma refer la faptul ca C&A nu are mari pretentii, dar e superok calitate/pret. Si parerea mea subiectiva, de om care a gasit mereu acolo chestii care sa-mi placa.
Si sa stii ca asa e, un brand ajuns aici, fie el C&A al meu sau H&M al tau, va deveni o noua Zara, va deveni fitza, va demonetiza placerea noastra de pina acum de a ne imbraca de acolo.
Facind o oaresce parabola, sa imi iau o haina de la C&A Romania, alaturi de toti cocalarii si pitipoancele care vor face asta din motive de trendiness, este la fel cu a ma duce in Vama, alaturi de ei, care vin si ei acolo, pentru ca este trendy. Si totusi, inca mai merg in Vama... deci probabil o sa mai cumpar si de la C&A si o sa ramin cu bucuria ca am fost acolo si atunci cind piti si coca nu stiau nici unde e Vama Veche si nici ce este C&A...

olimpia_barbantan spunea...

am cumparat in luna noiembrie blugi, apoi m-am operat si am avut concediu medical 1 luna.I-am imbract de 3 ori, iar de sarbatori in decembrie i-am spalat si s-au facut ca o carpa plina de dungi.Am dat pe iei 119 lei si acum pot sa ii arunc pentru ca banii nu mi se mai dau inapoi.Am crezut ca daca am cumparat de la C&A si nu turcisme ma vor tine mai mult, dar m-am inselat.Sa va fie rusine ca vindeti astfel de produse la asemenea preturi.

Nora V.I. spunea...


C & A este locul din A FI Cotroceni Bucuresti, in care intru nu doar pentru ca, adesea gasesc lucruri de calitate la preturi modice, ci, mai ales, pentru ca personalul este selectat dintre oameni ce stiu sa nu-si piarda zambetul si disponibilitatea fata de client. Sunt oameni care cauta si gasesc solutii, chiar daca probleba ta nu este una de rezolvat "la secunda". ... Prercum mi s-a-ntamplat aseara, cand am a-i multumi Domnului de la etajul I, casa, cu statura de Rugbyst -linia a II-a, al carui nume - din pacate nu-l cunosc.
Pe scurt, voi reveni oricand in acest magazin ...