Am tot auzit despre Zeitgeist si mi-am tot propus sa il vad. Filmul produs de Peter Joseph in 2007 a fost foarte vizionat si a produs o mare vilva, tratind subiecte contemporane ca religia, guvernele si economia mondiala. Astazi, intr-un final, am gasit timpul si dispozitia necesara. Trebuie sa fii intr-o anumita dispozitie, si cu mintea fresh, ca sa il poti vedea si intelege. Acest documentar incearca sa prezinte lumea actuala drept o conspiratie geniala, e genul de film creat de americani impotriva sistemului (ca si Fahrenheit 911) si are puterea de a te marca profound, macar in privinta unora dintre convingerile sau principiile tale. Daca mai esti si genul de om care sufera de mania conspiratiei, esti targetul perfect. Zeitgeist este o expresie germana care se poate traduce prin “Spiritul epocii”, iar filmul este un documentar realizat independent, esti liber sa faci ce vrei cu el, nu exista drepturi de autor, chiar o sa faci parte din proiect daca o sa ajuti la raspindirea lui. De altfel, filmul poate fi vazut si online, in varianta full, via Google Video:
Filmul are trei parti, fiind focalizat pe mitul lui Isus Hristos, pe atacurile de la 9 septembrie si pe Federal Reserve, prezentind un numar de teorii conspirative, derivate din cele 3 subiecte.
In prima se vorbeste despre religie, ridicata la nivel de inginerie sociala, pentru stapnirea turmelor. Atacul acerb asupra crestinismului are explicatii aparent plauzibile, ridicind problema contrafacerii credintei in scopul manipularii maselor, sub forma de surs suplimentara de venit.
A doua parte trateaza momentul 9 Septembrie 2001, cu prabusirea turnurilor gemene pusa pe seama unui atac terorist si goana neintemeiat dupa teroristi, ca motiv de razboi in Irak si Afganistan.
A treia parte trateaza bancile si intentiile lor ascunse. Federal Reserve (Banca centrala a SUA) este acuzata a fi de fapt o banca comerciala in folosul unei elite de bancheri, care tocmai din fondurile acumulate de la populatie imprumuta statului aflat in nevoie de lichiditati cu o dobinda ridicata.
Filmul incepe cu un discurs despre spiritualitate, urmat de o serie de clipuri de razboi si explozii culminind cu cea a unuia din turnurile World Trade Center, apoi de un scurt clip care arata o mina scriind “1+1=2”, dar care este indepartata de o alta mina, si inlocuita de o Biblie si de steagul American.
Prima parte, intitulata ”The Greatest Story Ever Told” denunta originalitatea multor religii ale lumii, intrucit acestea ar fi toate derivate in principal din mituri astrologice si traditii existente cu mult inainte. Isus Cristos este prezentat ca un hybrid literar si astrologic, cultivat politic pentru a controla. Horus, regale-Soare din Egiptul antic, este prezentat ca avind un numar de attribute similate cu ale altor zeitati religioase care au existat dupa el, cum ar fi Krishna, Dionisos, Mithra si Isus Cristos, acestea incluzind nasterea dintr-o mama fecioara pe data de 25 decembrie, cei 12 discipoli, moartea si invierea dupa 3 zile si puterea de a face minuni. Filmul ofera explicatii din cimpul astrologiei – moartea, ingroparea pentru 3 zile si invierea sunt legate de solstitiul de iarna, cind soarele atinge cel mai sudic punct de pe cer, pe care il pastreaza pentru 3 zile, apoi reincepe sa se miste spre nord, simbolizind renasterea cretorului atotputernic. De asemenea, ei explica mitul celor 3 magi si simbolul crucii tot pe baza argumentelor astrologice. Istoria potopului si a lui Noe este prezentata ca fiind copiata dupa mitul lui Ghilgames. Concluzia este ca toate zeitatile ar proni de la un mit comun, primar, acel al lui Horus.
Crestinismul este prezentat ca un mit Gnostic, adoptat de Imperiul Roman pentru controlul social al Europei prin doctrinele stabilite la Nicea. Evul Intunecat, inchizitia si cruciadele sunt evenimente care au mentinut dominatia Vaticanului asupra Europei prin crestinism.
Concluzia acestei prime parti este “Crestinismul, impreuna cu toate celelalte sisteme de credinta bazate pe zeitati, dau puterea celor ce stiu adevarul, dar folosesc mitul pentru a manipula si controla societatile, reducind responsabilitatea umana la efectul unui Dumnezeu care controleaza totul si astfel putind justifica criminalitatea in numele dorintei divine. Mitul religios este cel mai puternic instrument care a fost creat vreodata”
Partea a doua, intitulata “All the World is a Stage” afirma ca evenimentele de la 9 septembrie au fost fie orchestrate, fie permise sa se intimple, de catre elemente criminale din interiorul guvernului SUA. Se afirma ca evenimentele au fost produse pentru a genera frica in masa, pentru a putea initia si justifica masuri radicale, menite ca in numele luptei impotriva terorismului, sa puna stapinire totala pe libertatile americanilor de rind si a aduce profituri unor anumite grupuri.
Afirmatiile sunt insotite de clipuri din emisiunile de stiri ale televiziunilor, imagini din ziare si reviste, care demonstreaza ca guvernul SUA a fost avertizat despre posibilitatea producerii atentatelor, ca avioanelor le-a fost permis sa-si atinga tintele si ca cele 2 turnuri au fost supuse unui process de demolare controlata. De asemenea, sunt prezentate si alte afirmatii - 6 dintre cei 19 teroristi prezentati de FBI sunt inca in viata, unul dinte piloti nu ar fi avut cunostintele necesare pentru a pilota avionul pina la Pentagon, nici o parte de fuzelaj a avionului nu a fost gasita la 2 din cele 3 locuri de impact, administratia Bush a ascuns adevarul in raportul Comisiei 9/11 si ca mass-media nu a reusit sa puna intrebari importante despre conturile oficiale.
Partea a treia, intitulata “Don’t Mind the Men Behind the Curtain” arata ca cele 4 principale razboaie la care SUA a luat parte in scolul 20 au fost determinate doar de interesul economic al unor grupuri de interese. Evenimentele prezentate ca fiind false sau fraudulente sunt scufundarea navei Lusitania, atacul de la Pearl Harbor si incidentul din Golful Tonkin, care au purtat SUA in primul razboi mondial, in al doilea razboi mondial si in razboiul din Vietnam. Conform filmului, SUA a fost fortata de Federal Reserve sa participe la aceste razboaie, dar nu pentru a le cistiga ci pentru a sustine conflictele, fortind guvernul sa imprumute mai multi bani de la banca, cu dobinda atasata, crescind astfel datoria publica si profiturile celor ce detin Fed. Filmul prezinta o istorie a inceputurilor greilor din finante. Ca institutii si personaje, vorbeste preponderent despre Rockefeller, JP Morgan, Rotschild si despre Federal Reserve, afirmind ca a pus la cale Marea Depresie pentru a fura bogatia populatiei americane. De asemenea, in aceasta sectiune, este prezentata posibilitatea unei miscari clandestine, promovate de Parteneriatul pentru Securitate si Prosperitate al Americii de Nord, de a uzurpa consitutia SUA si dolarul American, prin constituirea unei Uniuni a Americii de Nord, compusa din SUA, Canada si Mexic, si care sa foloseasca o moneda unica, numita Amero, fara a fi ratificata de senat. Aceasta uniune monetara ar fi urmat sa fie baza crearii unui super-stat asemanator Uniunii Europene, si care impreuna cu aceasta, cu Uniunea Africana si cu viitoarea Uniune Asiatica, sa fie treptat unite intr-un govern mondial unic. Globalizarea si unificarea monetara pentru control financial absolute asupra Terrei sunt scopul final. Din punct de vedere al tehnologiei, aici avem de-a face cu implementarea cipurilor RFID in pasaport, act de identitate si permis de conducere - act premergator inserării cipurilor RFID in tesutul uman, in noi nascuti.
Zeitgeist pledeaza pentru demitificarea lumii in care traim. Filmul a fost creat pentru a-i inspira pe oameni sa priveasca lumea dintr-o perspectiva mai critica si pentru a intelege ca deseori lucrurile sunt diferite de le vedem noi, oamenii obisnuiti. Ce au in comun religia, razboiul si banii? Numitorul comun este incercarea de manipulare a populatiei la nivel mondial.
Concluzia este ca traim intr-o lume mult mai complexa decit ne inchipuim si habar n-avem cit suntem de manipulabili. La nivel personal trecem indiferenti pe linga prea multe lucruri, nu ne intereseaza nimic din ce se intimpla la nivel inalt., din interesele din spatele unor razboaie, de faptul ca de fapt suntem doar carne de tun intr-o lume din ce in ce mai globalizata si cu ambitii din ce in ce mai mari. Suntem prea mici pentru o lume atit de mare, iar undeva exista un grup de oameni pentru care fiecare criza, razboi sau catastrofa inseamna un nou profit. Si daca tot noi nu insemnam nimic pentru ei, avem doar citeva variante. Ori suntem cu ei, dar suntem prea mici pentru asta, ori ne opunem lor, dar nu avem nici o sansa. Si atunci nu ne ramine decit sa incercam sa ne traim viata fara sa ne mai pese de ei, si fara sa stim daca vom prinde si ziua de miine.
“Cind puterea dragostei va invinge dragostea de putere, lumea va cunoaste pacea” spunea Jimi Hendrix.
Sursa: www.wikipedia.com
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu