29 decembrie 2008

Cauciucuri de iarna

Primii fulgi de zapada din week-end m-au convins. Desi le luasem de vreo citeva saptamini, inca nu apucasem sa schimb anvelopele. In seara asta am fost sa-mi incalt masinuta cu noile ei cizmulite - niste BFGoodRich Winter G. Este prima data cind imi pun cauciucuri de iarna, dar dupa citeva urcari si coboriri chinuite pe polei iarna trecuta pe la Sirnea, si citeva pante urcate doar impins, am ajuns la concluzia ca trebuie. Este vorba de siguranta in exploatare pe carosabil umed si alunecos, pe polei, pe gheata sau pe zapada. Daca tii la viata ta si vrei sa fii ferit de intimplari nefericite, cauciucurile de iarna sunt mai mult decit o investitie, sunt o necesitate. Investesti in siguranta si in viata ta, pina la urma. Lanturile sunt si ele o alternativa, dar doar una temporara, in situatii punctuale. Ele strica cauciucul dupa o perioada prea lunga de utilizare.
Decizia fiind luata, am inceput sa caut variante. Daca marcile consacrate, precum Michelin, Bridgestone sau Dunlop sunt destul de scumpe, iar in marci gen Matador sau Kormoran, ca sa nu mai vorbesc de tot felul de chinezisme, nu am avut incredere, pina la urma am ajuns sa oscilez intre 2 variante: Sava Eskimo (despre care citisem tot felul de lucruri bune prin review-uri) si BFGoodRich Winter (aici recunosc ca este de vina participarea la Offroad Fest asta toamna, cind am vazut ca mai toate masinutele de acolo erau echipate cu BFGoodRich). Si mergind pe ideea ca daca gumele de all terrain sau mud terrain ale lor sunt foarte populare si cerute, atunci gumele de iarna pentru autoturisme normale nu au cum sa fie rele, am ales aceasta varianta. Se pare ca in ultimii 130 de ani, de la prima masina vinduta in SUA, trecind la inventia primei anvelope tubelessm la decolarile si aterizarile navetei Columbia si la motorsport, anvelopele BFGoodRich au avut o viata aventuroasa. M-am simtit atras si de un slogan de-al lor - BFGoodRich aduce acel ceva in plus ce face o marca legendara - placerea de a conduce, senzatii intense sau aventuri extreme. Marca BFGoodRich este originara din SUA si produsa in Europa de catre Michelin, si se lauda cu un profil superfluid, directional, care optimizeaza evacuarea apei cu viteza si cu crestaturi fine pentru o mai buna aderenta pe carosabilul umed si alunecos.
Daca totusi nu v-am convins cu privire la necesitatea achizitiei unor cauciucuri de iarna, care confera o siguranta sporita de mers in conditii meteorologice nefavorabile, va invit sa vedeti urmatorul filmulet, pentru a vedea diferenta dintre cauciucurile all-season si cele de iarna:

0 comentarii: