22 decembrie 2008

Telefoane telefoane...

De ceva vreme mi-am tot pus problema sa imi iau un telefon nou. In primul rind, pentru ca sunt gadget geek si imi place sa am o jucarie care sa stie sa faca cit mai multe chestii. In al doilea rind, pentru ca batrinul Nokia 6680 deja are 3 ani de zile si bateria nu mai tine ca pe vremuri. Iar in al treilea rind, pentru ca as fi vrut si o camera de calitate la telefon pentru momentele in care as vrea sa fac o poza dar nu am aparatul la mine.
Desi mare fan Nokia, am oscilat de aceasta data intre iPhone si HTC Touch Diamond. Ma batea gindul de un touchscreen. Din categoria asta mai facea parte si Samsung Omnia, si ma enerva ideea ca Nokia nu a ajuns inca pe acest segment. Intre timp am aflat ca si Nokia isi da seama care e mersul lucrurilor si scoate N97 – care se pare ca va fi un slider cu touchscreen dar si cu tastatura qwerty. Si, nu stiu de ce, inca nu ma atrage fenomenul BlackBerry – mi se pare un telefon prea “corporate” in care trebuie sa iti ajunga toate mailurile de serviciu si lumea se asteapta sa le vezi sis a raspunzi instant la ele.
Tot cautind despre cele 3 smartphone existente deja, am gasit filmuletele astea care le compara


Din punct de vedere al dimensiunilor, HTC Diamond masoara 102 x 51 x 11,5 mm si cintareste 110 grame, fiind cel mai compact dintre cei trei competitori. Samsung Omnia masoara 112 x 56,9 x 12,5 mm si cintareste 122 de grame. IPhone vine cu 115.5 x 62.1 x 12.3 mm si 133 g, fiind cel mai greu dintre cele 3 terminale.
Ecranele celor trei telefoane, sunt fabricate in tehnologie touchscreen. HTC-ul are un ecran de 2,8 inch cu 65.000 de culori si rezolutie de 480 x 640 pixeli. Samsung-ul are un ecran mai mare, de 3,2 inch, cu 256.000 de culori, dar o rezolutie mai mica, adica de 240 x 400 pixeli. IPhone, are cel mai mare ecran dintre cele trei, acesta fiind de 3.5 inch, 16M culori, dar cu o rezolutie de doar 320 x 480 pixeli.
In ceea ce priveste procesoarele care echipeaza aceste telefoane mobile, HTC Diamond se bazeaza pe un Qualcomm MSM7201A de 528 MHz, Samsung Omnia pe un Marvell PXA312 de 624MHz, iar IPhone are un procesor made by Apple care administreaza excelent sistemul de operare MacOS X v10.
Din punct de vedere al camerei foto, HTC Diamond are obiectiv foto de 3,2 megapixeli cu autofocus si capabilitati de captare video. Rezolutia maxima de captare imagini este de 2048 x 1536 pixeli. Samsung Omnia vine cu o camera foto de 5 megapixeli cu autofocus, flash, tehnologie de face detection si smile detection, stabilizator de imagine si capabilitati de captare video. Rezolutia maxima de captare imagini a lui Samsung Omnia este de 2592 x 1944 pixeli. IPhone are o camera cu rezolutie foto de 1600x1200 pixeli, senzor 2 MP si zoom digital, ceea ce il face ca a fi cel mai slab dintre competitori la acest capitol.
Toate cele 3 au receptor GPS incorporat.
Daca la inceput am inclinat spre IPhone, am reusit sa gasesc cele 11 lucruri pe care nu le stie IPhone – 1.functia de copy/paste; 2. Bluetooth stereo – nu te lasa sa trimiti/primesti fisiere; 3. Soneria mp3 file; 4. Adobe Flash; 5. inregistrarea video; 6. MMS (asta mi s-a parut total surprinzator); 7. acumulatorul nu se poate schimba; 8. Fisierele Microsoft Office nu se pot edita; 9. Lipsa accesului direct cu iTunes; 10. lipsa posibilitatii de trimitere Instant Message si 11. lipsa jocurilor.

Si… pina la urma, cind incepusem deja sa inclin spre HTC Diamond, am primit o oferta de la Vodafone pentru Nokia N95 versiunea de 8Gb. Am stat, m-am gindit putin, am mai comparat…

Ok, Nokia N95 e o idée mai vechi decit celelalte. Dimensiunile lui sunt 99 x 53 x 21 mm, ceea ce il face mai mic dar mai gros decit celelalte. Cintareste 128 de grame, aproape cit IPhone. Ecranul este TFT si nu touchscreen, are 2.8 inch, 16M culori si o rezolutie de 240 x 320 pixeli, cea mai mica dintre toate. Are si el accelerometru si functie de autorotire a ecranului. Iar un lucru foarte bun este ca Nokia a abandonat tactica lor aiurea si au trecut si ei la iesire pentru casti jack de 3.5 mm, fara formatul lor propriu care te oblige sa cumperi si alte accesorii de la ei. Wireless-ul este prezent si la Nokia, la fel si Blutooth, dar versiunea cu A2DP, nu pseudo Bluetooth-ul IPhone-ului. Are si conexiune pe infrarosii, ceea ce nu mai vazusem de mult. Sistemul de operare este Symbian OS 9.2. Camera lui N95 este de 5 megapixeli (2592 x 1944), cu lentile Carl Zeiss, focus automat, camera secundara pentru apeluri video. Si N95 vine cu receptor GPS integrat, cu harti preinstalate si cu un soft (Nokia Maps) nu atit de prietenos ca si IGO sau Tom-Tom. Designul cu glisare duala este interesant, iar un alt mare plus este suportul Java si Flash, unde il bate pe IPhone care ofera doar suport widgets. Alte chestii de care dispune N95 sunt radioul FM stereo si iesirea TV. Noua baterie de 1200mAh este un mare plus. Browserul web este excelent.
Iar la categoria minusuri as mentiona faptul ca, datorita noii baterii, a disparut protectia (pleoapa) lentilei, acum fiind necesara mai multa grija pentru a nu se zgiria/murdari. Un alt minus pentru memoria de 8Gb (altfel, mai mult decit suficienta) care este interna, slotul pentru microSD care ar fi usurat portabilitatea datelor disparind complet.

Si uite asa am inteles ca, daca iPhone e un telefon dragut, cu specificatii relativ ok, cu plusurile stiute dar si cu minusurile descoperite, totusi el este mai mult de senzatie, de fite, de facut valuri. In timp ce N95 o fi mai mare, dar este un mic computer si iti ofera cam tot ce iti doresti la purtator, facind de toate si facindu-le chiar bine. Iar pe Symbian se pot instala multe aplicatii interesante.Si cum totusi am ramas fan Nokia si ultimele mele 6 telefoane fusesera Nokia, acum am ajuns mindrul posesor al unui N95 8Gb.
Dar sunt destul de convins ca in curind sa ii dau si HTC-ului o sansa (ca batrinul Nokia 3510 de pe reteaua cealalta nu prea mai face fata demult…). HTC-ul are un design ceva mai placut, nu are camera foto atit de dotata, si se descarca rapid daca sunt folosite toate functiile multimedia. Ce imi place la HTC este stylusul “activ” cu magnet care este foarte bine tinut in telefon fara riscul de a-l pierde sau de a-l forta in telefon. Ce nu imi place la el este lipsa unui jack de 3.5 mm, a unei iesiri TV out si a unui slot pentru card de memorie si bateria destul de slaba.

Pina atunci, welcome Nokia N95 8Gb! Deja avem 10 zile impreuna si imi place din ce in ce mai mult. Asa ca, sa ma bucur de el pina ii voi da sansa sa devina gelos.

0 comentarii: