19 noiembrie 2008

Maraton de stand-up comedy

Nu fusesem niciodata la un spectacol de stand-up comedy. Imi tot propusesem sa ajung cindva, dar mereu intervenea cite ceva sau aveam alte prioritati sau pur si simplu eram prea obosit. Recunosc, cel mai mult despre fenomen stiam de pe vremea lui Seinfeld, dar mi se mai intimplase sa gasesc pe youtube cite un filmuletz cu asa ceva de pe la noi.
Saptamina trecuta, dindu-ma pe net, am reusit din aproape in aproape sa gasesc chestia asta - Lansarea oficiala Punchline.ro - primul portal romanesc dedicat fenomenului stand-up comedy. Eram invitat in clubul Spice la primul maraton de stand-up comedy, in cadrul caruia urma sa performeze crema stand-up-ului de la noi.
Mi s-a parut interesant, am vorbit cu un prieten si ne-am hotarit sa mergem. Cu rezervarea, nu am avut noroc, se pare ca interesul a fost mult mai mare decit capacitatea clubului.
Ce s-a intimplat acolo ? Lume foarte multa (se estimau peste 300 de oameni), fum mult, bere scumpa.
Clubul Spice era arhiplin, toate mesele ocupate si oameni in picioare inghesuindu-se pe unde puteau. Lumea este mica, asa ca ne-am intilnit cu niste cunoscuti si am reusit sa stam la o masa. Departe de scena, dar chiar sub un ecran mare care ne arata tot ce se intimpla pe scena.
Iar acolo s-a intimplat maratonul cu care am fost amenintati - 3 ore si jumatate de glume, caterinca si obscenitati. Desi diferentele de stil au fost mari, majoritatea comicilor care au urcat pe scena au abordat cam acelelasi subiecte - masturbarea, hemoroizii, pitipoancele si din nou masturbarea. Daca altfel, ideea mi s-a parut reusita, totusi obscenitatea s-a regasit in mai mult de jumatate din replici, si parca la un moment dat te cam plictisesti sa auzi aceleasi cuvinte care nu sunt in dictionar din minut in minut. Sau poate am ajuns eu prea batrin pentru asta? Desi multi dintre cei care au urcat pe scena au sustinut ca stand-uul romanesc nu este vulgar sau misogin, totusi majoritatea poantelor au fost din aceasta tematica sexuala. Oricum, au fost multe replici remarcabile si multe poante memorabile.
Spectacolul a fost deschis de Tiberiu de la Trupa Cealalta, si a continuat cu Cristi (Trupa ShowTime), Toma (cevamarunt.ro), Bordea (Trupa ShowTime), Tibi (Trupa ShowTime), Vio (Trupa DEKO), Dan Badea, Radu (Trupa Cealaltă) şi Costel (Trupa DEKO).
Ca si parere personala, mi-a placut mult Dan Badea (barbatul de treizecisiunpic de ani care nu reusea sa-si gaseasca fericirea nici alaturi de corporatiste, nici de pitipoance de 20 de ani... iar aici nu stiu exact fetele din sala cum l-au perceput, deoarece multe erau din cele 2 categorii...), Bordea a fost plin de charisma si cred ca s-a inteles cel mai bine cu publicul, iar Costel, desi a inceput cu glume mai vechi pe care pina si eu le stiam de pe youtube, mi s-a parut a avea cea mai buna prezenta scenica si gestica. Si ceilalti au fost okay, cu un minus pentru Toma, care mi s-a parut ori fara chef, proaspat sculat din somn, ori insipid, oricum la mare distanta fata de ceilalti.
Altfel, stand-up-ul romanesc mi s-a parut a fi deocamdata in acea perioada la care s-au referit multi dintre comici. Pubertatea. Tocmai a descoperit masturbarea si este un subiect fascinant. Asta insa nu m-a oprit sa o consider o seara reusita, sa rid din tot sufletul si cu toata gura, cum nu o mai facusem de mult. Am ris cu pofta si am aplaudat ca niciodata...
De fapt cam asta a fost fenomenul - oamenii care au fost aseara au ris, uneori cu pofta, alteori doar au zimbit politicos (mai ales cei sau cele mai pudici...), dar in nici un caz nu au ramas indiferenti la adunarea de comedianti care s-a perindat pe scena. Iar pe mine personal m-au convins sa mai merg citeodata si la astfel de spectacole.

2 comentarii:

Costele spunea...

nene Boby, imi pare rau ca nu am putut sa te insotesc. eram curios sa vad ce se mai intampla in domeniu, ca de ceva timp nu am mai fost la spectacole de stand-up comedy, dar se pare ca nu s-a scimbat nimic. traim intr-o societate obscena asa ca si actorii sunt influentati. ;)

Boby spunea...

Asta e, nenea Vidu... data viitoare bem o bere si la un stand up mic...