7 noiembrie 2008

Buongiorno

Marti seara. Intilnire de afaceri cu un bancher elvetian. Am stabilit ca iesim impreuna la cina, si mi-a lasat mie placerea sau responsabilitatea alegerii locatiei. Nu a vrut nimic in mod special, un restaurant european, unde sa se poata minca bine. M-am tot gindit citeva zile, am mai cerut pareri in stinga si in dreapta si pina la urma am mers pe considerentul - trebuie sa fie un restaurant de calitate, dar nu de fitze, cu meniu universal, nu specific, si sa fie cit de cit aproape de zona Piata Romana-Piata Victoriei.

Am ales "Buongiorno", despre care am primit referinte bune. Un restaurant cu specific italian sau mediteranean, aparut la sfirsitul lui 2007. Am aflat ca restaurantul face parte din lantul de restaurante
al lui Dragos Petrescu. Dupa 'City Grill", "City Cafe" si 'Caru' cu Bere", omul de afaceri adauga un alt brand portofoliului detinut de compania sa. Locatia este linga Piata Victoriei, intr-o casa mare si veche - casa monument istoric "Lascar Catargiu" de pe bulevardul cu acelasi nume, in locul fostelor "Offshore" si apoi "Casa di David", vis-a-vis de Orange.

Buongiorno se compune din 3 parti distincte - restaurantul (la parter si etaj), un City Lounge (la demisol) si o terasa. Locatia impresioneaza prin abundenta detaliilor arhitectonice, prin spatii departajate in camere largi si aerisite, prin ferestre inalte impodobite cu perdele fine de matase, prin care patrunde suav lumina. Elementele din lemn masiv, accentele aurii, balustradele sculptate si mobilierul elegant completeaza atmosfera si dau o nota primitoare spatiului. Peretii incaperilor sunt zugraviti in culori calde, iar din loc in loc, pe pervaz, sunt aranjate discret cateva elemente decorative.

In ceea ce priveste meniul si specialitatile servite la Buongiorno, acestea sunt inspirate de gastronomia mediteraneana-italiana. Astfel, la loc de cinste in meniu se afla pastele, pizza, preparatele pe baza de carne, fructe de mare si peste proaspat, crostini, focacce italiene, orez cu legume, brinza. Una dintre specialitatile casei este pizza, care este pregatita intr-un cuptor cu lemne.

Restaurantul este un loc foare potrivit unei intilniri de afaceri. Mie mi-a placut, pentru decoruri, pentru muzica (jazz si muzica italiana, in surdina, cit sa mearga bine cu mincarea0, pentru servirea care a fost eficienta si prietenoasa si pentru mincarea gustoasa. Eu am incercat o lasagna cu carne de pui si brinza mozzarela, facuta la acelasi cuptor cu lemne, si a fost delicioasa.

Preturile din Buongiorno sunt demne de Piata Victoriei, desi totusi sunt la maxim jumatate fata de cele din Casa di David. Pizza este intre 18 si 28 RON, lasagna 24 RON, salatele in jur de 20 RON. Iar cine s-a saturat de mincare traditionala, fie ea si italiana, poate sa incerce caracatita la gratar cu otet de sampanie, la 50 RON. Bauturile insa au preturi mai mici decit m-as fi asteptat, o bere Ursus fara alcool a fost 6 RON, sucurile cam 5 RON, cafeaua 6-8 RON. Daca vrei sa bei ceva cu adevarat scump, selectia de vinuri din meniu este destul de exhaustiva si poate ajunge pina la 300 RON.

Nu pot reprosa acestui loc faptul ca nu se afla in target. Ambele fete ale localului se potrivesc perfect cu zona, cu Piata Victoriei, si fac o echipa buna pe care va recomand s-o incercati daca aveti ceva de sarbatorit, mergeti la o intilnire de afaceri sau pur si simplu cautati un loc ceva mai sofisticat unde sa va petreceti timpul.


Pofta buna!

0 comentarii: