24 septembrie 2009

File de vacanta 8

Sa te trezesti dimineata la Sirnea, la prinz sa fii in cetatea Risnov, mai pe dupa-amiaza sa vizitezi cetatile de la Rupea si Viscri, pentru a trece la amurg pe linga Sighisoara si a innopta la Biertan - iata un adevarat tur de forta. Si nu este prima data cind il fac, doar ca acum l-am facut in sens invers. Si am ajuns intre Sighisoara si Medias, facind stinga spre Biertan.
Biertan este altul dintr locurile dragi sufletului meu. Poate una dintre cele mai frumoase biserici fortificate si cetati medievale din Transilvania, Biertanul este un sat frumos si uitat de lume, cu strazi vechi, case din secolul XVIII sau inceput de secol XIX. Un sat de sasi, ascuns intre dealuri, cu case vechi de secole, care respira istorie prin fiecare por. Dar despre Biertan am mai scris si acum aproape 3 ani, si va invit sa cititi aici. Desi am mai trecut de ceva ori pe acolo intre timp, parerile mi-au ramas aceleasi. Acum a fost altfel, pentru ca nu am mai tras la Herr Otto Wagner, ci am innoptat la Casa Dornroschen, frumoasa pensiune de la poalele cetatii, a carei curte reprezinta de fapt cam jumatate din curtea cetatii. Locatia este foarte faina, ce poate fi mai fain decit sa dormi chiar in interiorul unei cetati medievale, printre zidurile acesteia, intr-o livada de meri. Situata între doua ziduri de aparare, în umbra cetatii fortificate, are o atmosfera deosebita. Te simti liber si în acelasi timp protejat între zidurile cetatii.
In concluzie, recomand Biertanul tuturor celor care cauta un peisaj idilic, ceva istorie si traditie saseasca si mai ales multa liniste.
Si bineinteles - urmeaza fotografiile din Biertan:
















































0 comentarii: