13 septembrie 2009

In memoriam Michael Jackson

Acum 2 luni si ceva, un SMS m-a trezit in noapte. Prietena mea de culoare, din Germania, imi scria "Michael Jackson died. How sad... ". Tot ea, care intr-o alta noapte ma anunta prima ca "Obama is the new President of USA".
Stirea nu m-a marcat. In schimb, in urmatoarele 2 saptamini am fost intoxicat cu acest subiect. Nu am scris despre asta pina acum, pentru ca toata lumea numai despre asta vorbea, iar eu nu sunt genul de om care ar face totul ca sa se supuna trendurilor si turmelor.
Despre Michael Jackson, ce pot sa spun? Nu am fost niciodata un mare fan, nu am fost la nici unul dintre concertele lui, dar nu am cum sa nu recunosc meritul lui in istoria muzicii pop, si faptul ca a fost unul dintre cei care a lasat multe in urma sa. Sigur am fredonat si eu "I'm bad", "Black or White" sau "Heal the World". Sigur am dansat si eu pe "Give it to me" sau "Liberian Girl". Sigur am urmarit cu interes la diverse petreceri diverse personaje care dansau in stilul MJ pe "Smooth Criminal", "Beat It" sau "Thriller". Sigur unul din primele albume care le-am ascultat si care se auzea impecabil a fost "Dangerous". Si totusi nu mi-a placut niciodata faptul ca nu si-a asumat faptul ca e negru si a facut tot posibilul sa schimbe asta. Si nu mi-au placut niciodata povestile cu iubirea lui pentru copii. Ca au fost sau nu adevarate, ca a fost un copil abuzat de parinti, o victima a propriului succes, un megastar cu suflet de copil, nu mai conteaza acum. Cert este ca a fost un idol pentru milioane de oameni, si a lasat multe in urma sa.
Si totusi, ce m-a facut sa abordez acest subiect? Am gasit pe net un filmulet cu un omagiu adus lui Michael Jackson de fanii lui din România, "Michael Jackson Dance Tribut", care chiar m-a impresionat. O serie de 3 flash-moburi - in Piata Romana, Plaza Mall si Gara de Nord. Mi s-a parut fantastica aceasta serie si chiar daca, repet, nu am fost un fan al lui Michael, recunosc ca m-a furnicat un pic pe sira spinarii vederea acestui filmulet, drept pentru care am decis sa vi-l arat si voua:

Felicitari si respect celor implicati in organizarea acestui eveniment. Coregrafia a fost chiar excelenta, iar initiativa laudabila. Jos palaria!

0 comentarii: