25 martie 2008

Amintiri de Vama



Imi aduc aminte de Vama cum era ea inainte sa fie cotropita. Inainte ca micul colt de rai sa devina o destinatie la moda. Isi aminteste cineva Vama asa ? Stie cineva cit de frumoasa era Vama cind drumul dintre sosea si plaja era doar un drum de pamint pe care nu treceau decit doi localnici pe ora ? Nici eu nu am prins foarte mult din vremurile alea, asa ca, paradoxal, mi-e dor de niste amintiri pe care nu le-am avut. Dar mi-e tare dor de Vama cum am gasit-o duminica trecuta, de o Vama libera, de o Vama pe care am visat-o de atitea ori si pe care am gasit-o asa atit de rar.
Mi-e dor de o Vama pe care nu am trait-o cum ar fi trebuit si cind ar fi trebuit. Amintirile sunt acolo, desi pe cele mai multe nu le-am trait. Dar poate ca odata lumea se va plictisi de Vama si o va parasi pentru destinatii de mai mult bon ton pe coasta Bulgariei, iar Vama va redeveni un paradis boem...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Da, Coane...eu am trait vremurile alea de care spui si-am fost acolo...acu' vreo 30 de ani.
Cand ne vom intalni la o bere, am sa-ti povestesc ce era pe atunci Vama Veche si cine mergea
pe acolo...imi aduc aminte cum ajungeam cu gasca pe inserat, aveam pe atunci o motoreta Mobra
si cu prietena in spate...trebuia sa dam tigari la graniceri ca sa ne lase sa ne punem corturile
pe-acolo. Aveam la noi vodca si tigari, si de-abia iesisera casetofoanele, ascultam Pink Floyd
si Led Zepelin in cort, de la un casetofon Phillips. Pe-atunci, cine avea un aparat de fotografiat
Zenith, era un zmeu...caci nimeni nu avea aparat foto la el..nici macar un Smena.
Timpurile alea au trecut, Vama a devenit ce este la ora actuala...a venit timpul sa gasim alte locuri
noi. In vara aceasta imi propun sa-ncerc s-ajung la Gura Portitei.

Boby spunea...

Exact despre genul asta de amintiri vorbeam... Memorii ale unor lucruri intimplate demult, inainte ca eu sa stiu unde e Vama Veche si ce inseamna ea... Povestiri auzite de la unii si de la altii si care m-au facut sa ma indragostesc de Vama de acum 20 sau 30 de ani si pe care o caut in zadar in verile de acum. Vodca, Pink Floyd si Led Zep...
Mi-e dor de o Vama ca in amintirile lui Mark, mi-e dor de niste amintiri care nu sunt ale mele...