20 martie 2008

Iubesc marea


M-am reintilnit cu marea mai devreme decit speram, intr-o zi superba de primavara. Am ajuns in Constanta sa fiu alaturi de niste prieteni dragi si nu am ezitat sa onorez invitatia, mai ales cind mi-am dat seama ca o sa reintilnsesc marea.
Iubesc marea mea verde-tulbura-albastra cu o dragoste pribeaga si atunci cind e frig afara imi este tare dor de ea, fara ca ea sa ma stie. O iubesc de cind eram mic, de cind ardeam de nerabdare sa o ating si ma taiam in scoci alergind descult catre ea, prin nisip. Plingeam cu lacrimi sarate ca ale ei, dar nu renuntam, ajungeam la ea si, ca prin minune, durerea trecea si incepeam sa rid zgomotos, topaind in apa rece.
De-atunci ma intorc mereu la ea dupa zile lungi si reci si anotimpuri straine, cu sufletul sfisiat, cu trupul obosit, cu inima chinuita de intrebari. Clipele pina la ea trec greu pe autostrada cenusie dar batuta de soare si piciorul drept se incordeaza pe pedala de acceleratie. Vreau sa ajung mai repede, alerg cautind cu disperare un tarm salbatic, sa-i respir adinc rasuflarea sarata, sa o simt cum freamata de dor, trista dar puternica.
Imi vin in minte veri si veri de-a rindul, concediile cu ai mei la Eforie si Neptun, adolescenta efervescenta traita in Costinesti, 1 Mai-uri nebune la Neptun si bineinteles, marea iubire a primului deceniu din mileniul 3 - Vama.
Am ajuns in Vama, am fugit la malul marii, i-am reiterat declaratia mea de dragoste eterna si am fost fericit. Si liber. Parca nimic nu te sfisie mai rau ca dorul de mare. Nici nu stiu ce o face atit de speciala. Probabil ca libertatea de acolo. Poate emotia cu care accelerez la iesirea din 2 Mai. Poate caldura aia dintr-o zi de august, care parca iti incalzeste si sufletul, nu doar pielea. Poate miile de amintiri frumoase de pe un tarm de mare. Iubiri impartasite sau nu, saruturi furate fugitiv sau nopti fierbinti de pasiune. Discutii filozofice cu prieteni de-o viata sau de-o seara la un nesfirsit sprit de vara. Dansul cu picioarele goale pe nisipul din Vama. Baile facute noaptea in mare. Atitea si atitea lucruri frumoase, un amalgam de amintiri care ma napadeste in fiecare an la prima intilnire cu marea.

0 comentarii: