12 ianuarie 2007

Barbatul de 30 de ani

Citeva citate dintr-o carte a lui Frederic Beigbeder - "Dragostea dureaza trei ani" care mi-a placut foarte mult, si am citit-o pe nerasuflate intr-o dimineata de duminica in Vama Veche, de la ora 7 la ora 10 dimineata (nu aveam chef sa dorm) alaturi de o sticla de gin :)
"In anturajul meu, inainte de avea virsta de treizeci de ani, nu-ti pui nici o intrebare, iar dupa aceea bineinteles ca e prea tirziu sa mai dai vreun raspuns. Iata cum se petrec lucrurile: ai 20 de ani, te prostesti si tu putin, si, pina sa te dumiresti, ai si facut 30. Si gata: virsta ta nu va mai avea niciodata prefixul 2. Trebuie sa te hotarasti sa ai cu zece ani mai mult decit acum zece ani si cu zece kile mai mult decit anul trecut. Citi ani iti mai ramin? 10? 20? 30? Speranta medie de viata iti mai acorda inca 42, daca esti barbat, si 50, daca esti femeie. Dar ea nu pune la socoteala bolile, parul care iti cade, scleroza, petele de pe miini. Nimeni nu-si pune aceste intrebari: Oare ne-am bucurat suficient de viata? Am fi putut trai altfel? Suntem la locul potrivit, cu persoana potrivita? Ce ne propune aceasta lume? De la nastere si pina la moarte, vietile ne sunt puse pe pilot automat, si, ca sa le deviem cursul, ne trebuie un curaj supraomenesc. La 20 de ani, credeam ca stiu totul despre viata. La 30 de ani, am aflat ca nu stiam nimic. Tocmai petrecusem zece ani invatind tot ceea ce trebuia sa uit dupa aceea."

0 comentarii: