3 august 2009

Am terminat santierul !


Intr-un sfirsit. Dupa 4 luni de zile. Cu mici pauze. Dar totusi 4 luni de zile in care nu mai stiam ce zi a saptaminii e, in care veneam de la job doar ca sa ma apuc sa muncesc, sa dau indicatii, sa fac aia, sa fac ailalta, sa car, sa duc, sa cumpar, sa platesc, sa caut idei, sa combat idei, sa gasesc variante optime.
Au trecut 4 luni de zile. Acum casa mea are un acoperis nou, sub care a crescut din nimic o mansarda cocheta, si totusi spatioasa, dotata cu tot ce ii trebuie, practic o mica garsoniera din care lipseste doar bucataria. Da, are si baie, si dressing, si dormitor, si camera de zi. La etaj am zugravit peste tot, am refacut baia de la zero, pastrind doar cada de fonta de acum 70 de ani (sigur nu mai gasesc pe nicaieri calitatea asta), am refacut balconul, am pus geamuri termopan, am modificat mobilierul. Si, bineinteles, cea mai frumoasa realizare de pe acest nivel - am facut in locul unui acoperis o terasa numai buna de baut cafeaua de dimineata, o terasa rustica de lemn care aduce cu una de munte, daca incerci sa nu vezi blocurile din planul 2. La parter am zugravit totul, am refacut baia de serviciu, am pus gresie si faianta peste tot, am schimbat una-alta si prin bucatarie, am transformat fostul meu dormitor in birou, am refacut livingul, am schimbat usile, am redecorat camara, am lustruit parchetul. In toata casa am schimbat instalatia electrica, care avea deja o virsta respectabila. Si instalatia sanitara a trecut printr-un proces de modernizare. Usa din lemn masiv de intrare si cele 2 scari, de la parter la etaj si apoi la mansarda, au trecut printr-un proces minutios de slefuit, reparat, lacuit si apoi vopsit, iar acum arata excelent. In curte am refacut scarile, am construit un gratar de caramida si am mai facut alte si alte mici sau mari modificari.
Una peste alta, acum sunt cu 4 luni mai batrin, cu peste 100.000 RON mai sarac, extrem de obosit, cu nervii trecuti prin perioade de intindere maxima, cu jumatate de vara sacrificata, cu viata sociala redusa (sper ca nu m-ati uitat de tot...), dar am o mare satisfactie. Am facut niste lucruri care sunt menite sa dureze, si sper ca stranepotii mei sa-si aduca aminte de strabunicul Boby care a facut mansarda aceea in care se vor juca ei peste 75 de ani. Am invatat multe lucruri din domeniul constructiilor si amenjarilor interioare, sunt in masura sa vin cu consultanta, sfaturi si idei. Chiar daca luni de zile am batut Bricostore, Praktiker, Hornbach, Dedeman, Ikea sau Kika, in loc sa bat Pardon Cafe, El Grande Comandante sau Stuful din Vama. Chiar daca pina acum am consumat exact o zi de concediu din cele 24 de anul acesta. Chiar daca am avut zile in care nea Mitica sau baietii ma faceau sa imi vina sa ii iau la bataie. Chiar daca m-am culcat constant saptamini in sir dupa ora 1. Chiar daca am tras si eu cot la cot cu baietii, am carat, am batut cuie, am dat gauri, am construit etajere. Chiar daca am golit bancomatul zile in sir, iar salariul imi ajungea fix o saptamina. Chiar daca luni in sir nu am stiut pe unde imi sunt lucrurile, si trebuia sa sap in mormane de pungi la care de-abia puteam sa ajung, ca sa-mi dau seama ca ceea ce caut e in cu totul alt colt al casei. Chiar daca haosul din toata casa se reflecta fidel si la mine in cap, si nu mai reuseam sa pun cap la cap piesele de la puzzle. Chiar daca orice il puneam pe Dorel (da, chiar asa il chema...) sa faca, el ori facea invers, ori incepea sa faca altceva si uita ce il pusesem eu sa faca.
Dar acum am garsoniera mea la mansarda de aproape 50 m2, acum am terasa unde pot sa imi beau cafeaua in diminetile lenese de duminica in care stau in Bucuresti, acum ideea de a face un gratar a capatat cu totul alte dimensiuni. Acum totul este nou, curat, lucios si frumos. Iar diversele nuante de galben cu care am zugravit toata casa sunt placute si dau senzatia de mai mult spatiu, chiar daca in multe locuri spatiul este de fapt mai putin, furat de tavane sau pereti din rigips.
Planurile continua, vreau sa fac un loc frumos si in beci, iar la anul vreau sa desavirsesc si exteriorul casei - sa schimb gardul, sa izolez casa cu polistiren si sa refac toata fatada. Dar pina atunci, ce-i mult strica si e momentul de o binemeritata pauza si de citeva zile in Vama Veche, printre scoici, hamsii, pescarusi, valuri si nisip...
Si cindva, om bea si o bere in noua locatie... Pina atunci,doua poze cu noul gratar, construit dupa planurile si ideile proprii. Arata ca cele din reviste? :D

3 comentarii:

Oana Brotac spunea...

4 luni de zile... quite an achievement...

RoxanaTudor spunea...

ce cum care candva :P nici nu vreau sa aud! Daca nu uzi repede si apasat caramizile o sa putrezeasca/o sa cada/o sa... (oare ce nenorocire sa mai inventez?), care va sa zica asteptam cu interes deschiderea sezonului la gratar si garsoniera.
Si bine ca ai explorat in amanunt cluburile Dedeman, Ikea, barurile Bricostore, Practiker s.c.l., caci din toamna vom avea si noi de alergat in cele zari pentru nevoi sanitar utilitare de reamenajare, si va fi tare bine sa ai pe cine intreba unde gasesti cel mai grozav shurub de op'shpe! :)))
Vacanta placuta, odihna binemeritata si spor la recuperat pierderile informationale ;)

Costele spunea...

subscriu, sa udam mansardaaaaaaaaa !!!
he he he nene Boby nu scapi :D