16 februarie 2009

I hate mondays

O zi de luni in care nu am avut chef de nimic. Dar probabil toata lumea uraste lunea, nu oi fi eu singurul. Somn, frig, urit, aglomeratie. Singurul lucru frumos au fost fulgii de zapada pe care i-am vazut de cind m-am trezit si am deschis geamul sa aerisesc, si care au tot cazut din cer pina dupa-amiaza. Din pacate, doar atit, doar fulgi cazind, iar pe jos doar ud si jegos. Masina mea are aproape 3 luni de cind nu a mai fost spalata, iar cu vremea asta minunata, chiar nu am curajul. De cite ori sunt aproape hotarit, aflu ca a doua zi va ploua sau va ninge si imi trece.
Si imi aduc aminte cum arata masina mea proaspat spalata dupa 3 ore de ploaie, parcata in Piata Victoriei. Devine o culoare incerta gri-negru-maroniu in picatele pe partea cu care a stat spre strada. Si imi aduc aminte de o luna de zile petrecuta acum mai bine de 10 ani la Madrid, in care luna nu am acumulat nici macar un fir de praf de pantofi, iar crema de ghete s-a dovedit un accesoriu inutil. Si era octombrie, a plouat in cel putin o treime din zile. Dar nu, orasul era atit de curat incit praful si mizeria erau cuvinte noi, inimaginabile pentru madrileni.
Si daca e luni, e frig, e somn, e urit si iarna incearca sa ne aduca aminte ca nu si-a iesit de tot din drepturi, rizind ironic de postul meu de ieri cu ghioceii, mult-asteptati vestitori ai primaverii, incerc sa va cadorisesc, sa va incalzesc si sa va transform somnul intr-o reverie placuta cu doua chestii faine.
Prima este valsul "Dunarea albastra" de Johan Strauss, in interpretarea filarmonicii de la Viena, in traditionalul concert de Anul Nou din 2008, sub bagheta dirijorului francez Georges Prêtre, si cu ajutorul baletului Operei de Stat din Viena:

Iar cea de-a doua este o melodie tare draguta, Koop - "Island Blues", care mie mi se pare ca suna tare bine. E o melodie care chiar ma fascineaza, desi nu reusesc deloc sa imi aduc aminte care a fost primul meu contact cu ea. Inclin totusi sa cred ca a fost undeva prin Vama. Oricum, astazi pare a fi reteta perfecta pentru o seara de luni, cu o bizara combinatie de origini suedeze si sound parizian, cu aroma de stuf, nisip incins si tipat de pescarusi in fundal. Ce este cel mai interesant este ca, desi la o prima auditie, muzica lasa senzatia unei orchestre, realitatea este cu totul alta - piesele celor de la Koop sunt facute in intregime din secvente. Mii de bucatele muzicale - vioara, toba, contrabas, trombon sau cor, sunt impletite in studio ca niste piese de puzzle pentru a crea noi melodii, dind impresia unui sound suprarealist, cu ritmuri de jazz, swing, sau chiar blues. Enjoy !

8 comentarii:

Anonim spunea...

eu am ajuns sa urasc pana si duminica,fiind cea care anunta ziua de luni :)). nu pot savura o duminica asa cum trebuie pentru ca ma gandesc la apocalipsa repetitiva :l,m,m,j,v,s,d si iar asa.

Anonim spunea...

Superbă Dunărea Albastră.. Câtă linişte îţi poate aduce un simplu cântec ! Aminteşteţi de ghioceii din grădină şi va dispărea griul zilei de luni ;)

RoxanaTudor spunea...

ghiocei, vestitorii trandafirilor ce vor veni...

ascult-o pe thorn, ceea ce gandesti va deveni realitate! o carte buna, un pahar de vin (licoros sau nu), o muzica placuta urechii.... iata remedii pentru ziua ningacioasa de luni gri si mohorata... si daca chiar nu merge, ma gandesc sa incerc o reteta de papanasi (gem de afine delicios am, si sirop de ciocolata, pentru experiente exotice ;) )

(te uita cum ninge decembre, potop e 'napoi si 'nainte....)

Boby spunea...

@fetita_cu_chibrituri - da, citeodata ma gindeam ca cea mai nasoala parte a saptaminii nu e lunea dimineata ci duminica seara, cind trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca asta urmeaza
@rose - griul de luni a fost inlocuit cu soarele total al zilei de marti... incredibila succesiune
@viajerina - pina la trandafiri mai sunt, succesiv, liliacul, magnolia, iasomia si teiul. A, si am uitat petuniile...
Deci lunea viitoare faci papanasi ???? Sa ma pregatesc :D

Anonim spunea...

Nene Boby, impartim videoclipuri :) e nebunie piesa asta.. pe mine simt ca ma gadila ceva in tot corpul cand o ascult.. hihihi

Boby spunea...

@Luli - da... e tare faina... si tot nu imi dau seama de unde trebuie sa o iau...

Anonim spunea...

fetita cu chibrituri si boby, de ce ma plagiati? :)) glumeam!
total de acord cu voi, duminica este de obicei o zi horror. ma trezesc mahmur la pranz, mananc dupa care...pauza. si ma refer aici la activitati sociale ca o carte poti citi tot timpul, dar parca nici de asta n-am chef duminica dupa-amiaza. si cum la tv nu ma mai uit de o luna si ceva ca dau numai porcarii, nu-mi ramane decat sa-mi dau cu tesla-n coaie [ sa ma ierte doamnele si domnisoarele care trec pe aici :)) ].
da, duminica este o zi naspa. cea mai misto zi este vineri dupa-amiaza, asta-i clar! ;)

Boby spunea...

@megalodon - totally agree... seamana si cu duminicile mele :)